fbpx

Élménybeszámoló – Villa Idill Zebegény

A Duna felett lebegve… Élménybeszámoló a Villa Idillről

Repdesünk az örömtől, annyira boldogok vagyunk. Hogy miért vagyunk boldogok autónkkal a Duna mellett kanyarogva? Mert ismét lehet utazni. Azoknak, akik szeretnek utazni, az elmúlt év kifejezetten nehézségeket okozott – főleg mentálisan –, hiszen kedvenc időtöltésükben voltak akadályoztatva. Már vártuk, hogy ismét útra kelhessünk.

Villa Idill az Egyedi Szállások kínálatában

Átlagos hotelek, szálláshelyek által kínált lehetőségektől eltérő, egyedi szállásra vágyunk.

Különlegesre,  ami egyediségével, specifikumával egyedi élményekkel is gazdagít minket. Ezt az igényünket maximálisan kielégíti a Villa Idill.

2 éjszakát töltöttünk itt, ami valóban különleges hatással volt ránk. Máris hiányzik a zebegényi Dunakanyar varázslatos miliője.

5 egyedi hálószoba a Villa Idillben
5 különböző tematikájú egyedi hálószoba a Villa Idillben

Az egész házat elfoglaltuk…,

így itt senki más nem zavarja pihenésünket. 5 háló 5 fürdőszobával… az ember azt sem tudja melyiket válassza, mert mindegyiknek egyedi stílusa van, melyet a szállásadók kreativitásának köszönhetünk, hiszen minden szobának külön témát adtak. Zebegény hírességeivel és különleges életükkel ismerkedhetünk meg. Tanulva pihenni, pihenve tanulni? Annyira élvezetes, hogyha ezt az iskolában is alkalmazni lehetne, még mindig diákok lennénk.

Welcome bekészítés Villa Idill módra

Érkezésünkor welcome bekészítéssel találkozunk – házi szörp, kávé különlegesség, és egy üveg bor – szívet melengető érzés. Miután végig járjuk az idillikus dizájnnal fűszerezett házat gondolkodóba esünk, hogy melyik helyiségben hajtsuk álomra fejünket, az élménydús kirándulással töltött nap után, hiszen Zebegény környezetében, annyi a látnivaló, hogy ha  a nyári szezonban egy hétre foglalnánk szállást, akkor is biztosan kihagyunk valamit, főleg, hogy a Villa Idillt nem könnyű elhagyni a mágnesként vonzó atmoszférája miatt.

Végül persze sikerül választani a hálószobák közül, amely annak köszönhető, hogy van egy, amelynek az éke egy panorámás kád. Itt fürödni egy külön történet. De ne rohanjunk ennyire előre, hiszen a szállásunkon annyi az egyedi élmény, hogy minél jobban szétnézünk, annál inkább érezzük, hogy kevés lesz a két éjszaka.

A természet ízei

Bár a május még hűvös is lehet, ez itt és most nem zavar bennünket, így csobbanunk egyet a fűthető medencében. Felfrissülve a tavaszi délutánon, kihasználva, hogy van kijelölt tűzrakóhely szalonnát sütünk. A kert ezen részében is azt érezzük a természet körül ölel, átkarol. A tavasz illatai, a sült szalonna zamata, a füstfelhő romatikája arra ösztönöz minket, hogy másnap is főzzünk valamit.  Csak az alapanyagokat kell megvenni, mert a Villa Idill teljesen felszerelt kívül és belül is. Ha véletlenül az időjárás elromlik, akkor is bátran összeüthetünk valami finomságot a konyhában vacsorára, és ha véletlen kimaradna egy s más a vásárláskor, elég szétnéznünk a spájzban, hátha pont találunk valami ínyünkre valót.

Panoráma kád

Kissé füstös állapotunkra a Dunakanyarra néző panorámás kád a gyógyír. Itt olyan pazar a kilátás a fürdőkádból, hogy többé nem is szeretnénk máshol tisztálkodni, sőt elkezdünk azon gondolkodni, hogyan maradhatnánk itt örökre.

Csak egy pillanatra térünk vissza a valóságba, majd a könyv és bortartónak köszönhetően azonnal tovább utazunk képzeletben, kezünkben a Frida Kahlo és az élet színei című könyvünkkel. Ihletettségünket az alsó szinten található Amrita Sher-Gil szoba adta, ahol a „ledrágább magyar festőművész” életét ismerhettük meg, zebegényi fotókkal színesítve. Milyen szerencse, hogy pont ezt a könyvet hoztuk.

Egyedi Szállások

A reggeli fényeket nehéz szavakba önteni. A teraszon étkezve furcsa érzésünk támad, ahogy megcsillannak a nap sugarai a Duna vizén. Vakító, és miközben ő fénylik, úgy elhalványul minden más körülötte. Az érzést megfejtés nélkül hátrahagyva útra kelünk, hogy további élményeket gyűjthessünk.

De sok itt a látnivaló

Túránk során így esik utunkba a zebegényi Kálvária Kápolna, valamint az Országzászló és trianoni emlékmű. Ha már itt járunk megmásszuk a Kós Károly Kilátót és gyönyörködünk a Dunakanyar és a túloldalon fekvő Pilis lenyűgöző párosán. Akár a kilátóból, akár autóból kitekintve, akár a Villa Idill ablakaiból nézzük, mintha táncolnának ők ketten.

Mivel a Villa csalogat minket, lassan visszafordulunk. Nem hagyhatjuk azonban ki, hogy ellátogassunk a Dőry-Kastélyhoz. Szalad az idő, mikor ilyen sok látnivaló vesz körül minket, mint például a Havas Boldogasszony-templom, viszont vár ránk a Villa Idill még megannyi élménnyel.

Felpezsdítő pezsgés a jacuzziban

Pihentető dunai wellness

Míg készül a vacsoránk felfűtjük a rendkívül hangulatos hordó alakú fatüzelésű szaunát.
Felváltva élvezzük a kertben lévő jacuzzi pezsgetését és a szauna izzasztó forróságát. A jacuzzi vize folyamatosan frissítve van, ami olyan higiéniáról árulkodik, amit ritkán tapasztalhatunk átlagos szálláshelyeken. Pontosan ilyenek miatt keresünk egyre többen Egyedi Szállásokat. Este míg megmártózunk a kilátásban és elmélázunk a Duna csillogó hömpölygését figyelve ismét elfog a reggeli furcsa érzés. Fürdés közben elfogyasztunk 1-1 pohár borocskát az érkezésünkkor kapott köszöntő ajándékból.

Még egy kicsit kisétálunk az udvarra, és megpróbálunk semmivel sem foglalkozni, mert itt „a semmittevés is élmény”! Élvezzük a hegyoldal természetes csendjét, és hogy a felhők közül kikacsint ránk néhány csillag, majd álmainkban igyekszünk minél több csodát eltárolni emlékeink közé.

Csodás nyári naplemente

Távozásunk napján a teraszon elfogyasztott reggeli közben merengünk kicsit. Talán még jobban ragyog a folyó, mint eddig. Mintha legszebb arcát szeretné megmutatni, hogy így tekinthessünk vissza rá. Ismét a furcsa érzés.

Útra kellene kelnünk, de még egyszer körbe járjuk a szobákat. Mindtől egyenként elbúcsúzunk. A Szőnyi István, az Amrita Sher-Gil, az Apponyi Franciska, a Baktay Ervin, és a Szőnyi Zsuzsa szobától is, de magunkkal visszük azokat a kultúrtörténei érdekességeket is, amelyeket itt ismertünk meg. Elbúcsúzunk az egészen egyedi panorámás kádtól, a fatüzelésű szaunától, a fűthető medencétől, a jacuzzitól, és minden madártól, akik eddig dalukkal édesítették meg az itt töltött időt.

Amikor visszatekintünk az egyik ablakon át a Dunára értjük meg a furcsa érzésünket…,

a fényjáték időnként elmossa a környezetet körülöttünk, és a Duna mintha bekúszna, beúszna alánk. Siklunk felette, de nem, mint egy csónakon, vagy sétahajón. Nem, nem olyan. Jócskán a folyó felett vagyunk. Lebegünk, sodródunk a valósággá vált képzeletben, ahol a fák felhővé változva simogatják léghajónk alját.

Léghajónk kapitányi fülkéje. 🙂

Ezzel a megnyugtató érzéssel, békés mosollyal az ajkunkon zárjuk be az ajtót magunk mögött, és tudjuk: Ide még visszatérünk.