fbpx

Szent Görgy Cottage – Kuckózzunk a Balcsi felett te+én!

Van egy hely a Tapolcai-medence közepén, a Szent György-hegy délnyugati oldalán, amit a Tanúhegyek sejtelmes világa övez: ez Hegymagas. Picinyke szegletében, a domboldalon fekszik a Szent György Cottage igazi mesekuckó, egyedülálló panorámával. 6 sor szőlő ölelésében egy barátságos kis présház fogad, árnyas terasszal. Az udvaron melegszik a fa tüzelésű dézsafürdő. Most hunyd le a szemed! Igen, gyerünk! Tessék álmodozni! 😊 Itt vagy már fejben? 😉

Cottage a szőlőből

És még csak épp, hogy ideértünk. A hely kétségkívül magával ragadó. Ahogy a tulajdonos meséli: „A Szent György-hegy egy örök szerelem. Sok helyen jártunk már a világban, de ez a varázslatos vidék nem engedett el minket, és mi sem őt.”
Meg tudjuk érteni. 😊 Május elején töltöttünk itt el egy különleges hétvégét, nehéz volt hazavánszorogni. A legtutibb az egészben, az első perctől fogva úgy éreztük: megérkeztünk, itthon vagyunk! Bevettük a vidéket.

Icipici házikó

A nyugalom és otthonosság jegyében alakították ki Krisztáék présház butik szállásukat, melyben 4 vendég kényelmes fogadására van lehetőség. A házhoz tartozik 6 sor saját szőlő, egy igazi panorámaterasz, ahonnan friss levegőt (vagy akár kávét, házi borocskát) kortyolgatva, a csend és természet erejét megízlelve gyönyörködhetünk az egyedülálló kilátásban, premier plánban a Badacsonnyal és a Szigligeti-várral. Ami még ezt is überelte: a fatüzelésű dézsafürdő és a hangulatos kis borospince nálunk nagyon betalált! A dézsát mi magunknak fűtöttük fel (2 óra alatt kellemesen felmelegedett a víz), így még jobban esett a pihi. Ellazulva, egymásra hangolódva ízlelgettük a ház saját borát, a „Hat sor szőlőt”. Mennyei volt, köszönjük Szent György Cottage!

Csodálatos panorámás terasz

A házban egy franciaágyas szoba csodálatos kilátással, valamint egy kényelmes, ággyá alakítható kanapé várja a pihenni vágyó vendégeket. Az egyedileg faragott, tulipános ágyikóban garantáltan édes a pihenés.

Az alsó szinten konyha, étkező és a már emlegetett eredeti borospince kapott helyet. Itt a ház bora mellett egyéb kincsek is fellelhetőek, mint pezsgők és házi diópálinka. Érdemes lekukucskálni! 😉
Ha már természet, akkor a kerti grillezés, bográcsozás sem maradhat el! Ehhez minden alapfelszerelést megtaláltok a kuckóban. Igény szerint cuki kis reggeli kosarat is tudtok kérni, helyi termelők finomságaival megtöltve.

Konyha és étkező

Bátraké a világ!

Nem túlzás, ha azt mondom, a környék egy aranybánya. Alig tudtunk választani, merre is induljunk. Nagy extra, hogy a Balaton kerékpárral csupán 15 perc alatt elérhető. A legközelebbi célpont talán a szigligeti strand, ami maga a paradicsom.

Szigligeti vár

Ha csak a környékben lófrálnátok egyet, számos neves pincészet található sétatávolságra. Érdemes előre bejelentkezni egy fincsi kis borkóstolóra! 😉 A TOP kategóriában nálunk a Tapolcai-tavasbarlang, a keszthelyi Festetics kastély, a Szigligeti vár és egzotikumként a Balatonedericsen található Afrika múzeum szerepel. A balatonfelvidéki életérzés kedvelőinek jó szívvel ajánljuk a közelben lévő helyi termelői piacokat, ezek közül különösen közel áll szívünkhöz a káptalantóti piac (10 perces autóútra).

Folly’n Love

Nem hiába nevezik a Balaton Édenkertjének ezt a helyet. Rátaláltunk, és beleszerettünk. Első látásra. Mindenképpen ugorjatok el, és sétáljatok nagyokat a különleges panorámájú badacsonyörsi Folly Arborétum 5 hektáros területén! A több mint száz éves cédrusok, ciprusok között bóklászva igazi paradicsomban érezhetjük magunkat. A botanikus kert látványossága a különleges, lombozat fölé emelkedő toboz alakú kilátó – itt tényleg tátva marad a szád! 😊. Minket ámulatba ejtett a Magyar tenger kékje és a Balaton-felvidék zöldjének meseszép összhangja.