fbpx

Itt és Most – Szent György-hegy

Szeretjük ezt a kifejezést: „Élménybeszámoló”!

Olyan sok van benne, és csak remélni tudjuk, hogy egy részét át tudjuk nektek adni a képeinkkel és bízunk a szavak erejében. 😊 … és szentül hisszük, hogy a sorok között és a mondatvégi pontok adta lélegzetvételnyi pihenőkben is tartalom rejlik, amit szintén érzékelni lehet. Gyere velünk és próbáld beleélni magad… figyelj a betűk, szavak erdejében lévő csendre és a szóköznyi szünetekre.

Itt és Most… Már a  szállásunk elnevezése is új érzések befogadására ösztönöz. Az, hogy személyre szabott köszöntéssel fogadnak csak tovább erősíti bennünk ezt. Igen… Itt és Most… Itt és most kell megélnünk minden pillanatot. Nem gondolni a hétköznapokra, nem zakatolni a mindennapok fejtörő kérdésein, nem arra gondolni, hogy pár nap után vége a kikapcsolódásnak. Kikapcsolódás, pompás kifejezés ez is. Kikapcsolni azt, ami felesleges. De fontos a bekapcsolás, bekapcsolódás is. Itt és most kapcsold ki, ami nyomaszt és kapcsold be, ami feltölt. Csatlakoztasd magad a szabadidő töltőjére, és éld meg, hogy épp szabad az időd. Szabad meghatódni egy személyre szóló üzeneten, és szabad mosollyal kifejezni, hogy ez jól esik a lelkünknek. Ez a mindfullness lényege. Itt és Most…

Megérkezéskor fedezzük fel, hogy a képek nem csaltak és minden legalább annyira tetszetős, mint azt a fotók alapján sejteni lehetett előre. Olyan rend és tisztaság fogad, amely esélyt sem ad arra, hogy kizökkenjünk a megélni kívánt pillanatból. Számunkra ez kiemelten fontos.

Balatoni Milliő

A Balaton-felvidékbe könnyű beleszeretni. A Szent György-hegy kiemelten egyedi környezeti tulajdonságai magával ragadják az embert és a képzeletet. Itt találjuk meg azokat a présházakat a szőlőtőkék és gyümölcsfák között, melyeket a szállásadóink a  legnagyobb odaadással alakítottak át, hogy akárhányszor náluk járunk, azt érezhessük itt és most lenni valami különleges, ami nehezen megfogalmazható, mégis könnyen átélhető.

Nagy öröm látni, hogy a birtok megőrizte a környék romantikáját és a hangulatot magunkba szívva a legnagyobb kényelemben lehet pihenni, élvezni a Szent György-hegyi, Balatonfelvidéki helyi borokat, elveszni a szőlőben, csodálni a naplementét, megkóstolni a helyi ízeket.

A környezet minden évszakban fenséges látványt nyújt, de egy szőlőskert ősszel a legbeszédesebb. Főleg, ha a napsugarak még alkonyatkor is melegséggel töltik meg a levegőt és a lelkünket.

Itt és Most megélni mindent

Este a magunk csendességében próbáljuk feldolgozni az érzéseinket, itt és most arról beszélgetünk milyen sok és fantasztikus apróság teszi idillivé a szállásunkat. Felidézzük a szőlőhegy tetején nyugvó kis padocskát, ahol pár perccel ezelőtt még a naplementét csodáltuk. Alig tudunk visszaérni apartmanunkba a teljes sötétedés beállta előtt, hiszen mindenhol függőágyak vannak kifüggesztve és természetesen nekünk mindegyiket egyenként ki kell próbálnunk. Még szerencse, hogy a fákon lampionok lógnak, amik este fényükkel mutatják az utat. Sárgulva említjük meg vacsora közben, hogy milyen hangulatos a diófa a ház előtt, ahol nagyon jól esik leülni és olvasgatni vagy borozni, attól függetlenül, hogy a mi részlegünkhöz külön tartozik egy terasz, ahol elfogyaszhatjuk a házikó saját portékájából vásárolt házi lekvárt, szőlőnektárt.

Lefeküdni is jó érzés volt ebben a rendkívül igényes környezetben, bár  ekkor még csak nem is sejtettük miért volt fontos kérdés vendéglátóinktól, hogy milyen párnát szeretnénk. Itt és Most… és még most sem lehet az ébredést szavakba önteni. Az ágy, s a matrac kényelme, valamint az ágynemű ölelő puhasága olyan fenomenálisan komplex élményt nyújt, hogy ki sem akarunk kelni egész nap. Minden kisgyermeket nevelő már testben és lélekben megfáradt édesanyának, valamint két munkahelyen, több műszakban is 120%-osan teljesítő családfőnek kötelező programmá tennénk „Itt és Most” aludni egyet. 😊

Reggelire előre megbeszélve igényeltünk egy kosárka elemózsiát. Nos, ha létezik 2-4 személyes bőségtál, akkor itt az ideje, hogy megalkossunk a bőségkosár szókapcsolatot. Mint Mary Poppins mindent elnyelő táskája, úgy éreztük magunkat mi is a kosár kipakolása közben, amely csordultig van töltve szeretettel, melyet szállásadóink mindenféle helyi termelők portékájával fejeztek ki… Házi kenyér, különleges kézműves sajtok, felvágottak, joghurtok, müzli, tojás, zöldségek-gyümölcsök, minden mi szem-szájnak ingere. Két reggelire is bőven elég volt… pssszt, titok. 😊 Speciális diéta esetén, időben előre jelezve igyekeznek kielégíteni az igényeket.

Rendületlen Csendület

Külön felüdülés, hogy a szálláshoz tartozó két ház egyikében sincs TV, így belekapaszkodhatunk a saját fantáziánkba, és ha éppen pont elfelejtenénk saját olvasmányt vinni, akkor a polcokon találunk könyveket, újságokat, sőt kártyát, dominót vagy színezőt, ha játszani vagy alkotni támadna kedvünk. Korlátlan internet természetesen elérhető, de erre csak akkor van szükség, ha videóhívásban szeretnénk megmutatni otthon aggódó szeretteinknek, hogy milyen csodahelyen vagyunk.

Kisbabás családként nagyon hasznos számunkra, hogy a szállásadóink a kicsi vendégeik számára is biztosítanak kiságyat, bilit, etetőszéket, pelenkázót, fellépőt és egyéb praktikus apróságokat. ​

2 apartman is található a területen, ám ezek úgy különülnek el egymástól, hogy a vendégek zavartalan pihenése megvalósulhasson. Laci bácsi présháza 110 éves múltra tekint vissza, amelynek nagy teraszáról a szőlőt, a környező templomtornyokat és a Keszthelyi-hegységet csodálhatjuk. A szállás ezen része ugyan apró, 25 nm-es, de olyan mint egy kis ékszerdoboz. A Cseresznyés Manzárd azonban egy családnak is elegendő, hiszen itt közel 50 nm-en helyen egy tágas hálószoba, egy nappali háló funkcióval, valamint a kényelmes méretű zuhanyzós fürdőszoba. A jól felszerelt konyhából azonnal a teraszra léphetünk, és a testhez simuló nyugágyakból csodálhatjuk a hegyet, a völgyet és a naplementét.

Balaton-felvidék és a Szent György-hegy

Szállásunktól nehéz megválni egy pillanatra is, de ez a vidék oly sok csodát rejt, hogy felfedezésére több időre van szükség. Még szerencse, hiszen ide minden évben érdemes ellátogatni.

A világ zajától megbúvó kis település, Raposka, a Tapolcai-medencében fekszik, a Szent György-hegy nyugati lábánál, Hegymagas északi szomszédságában.

Kihagyhatatlannak tűnő túraútvonal vezet a raposkai bazaltorgonákhoz, mi azonban ezt másik időpontra időzítjük, hiszen kisbabánkkal még nem könnyű a túrázás. 😊 Helyette választunk mást az egyedi élményekkel bővelkedő választékból.

Számos neves pincészet található sétatávolságra. Érdemes előre bejelentkezni egy borkóstolóra. Csak a mértékkel kell vigyáznunk, mert a Badacsonyi borok zamata magával ragadhatja az embert. 😉

Ne csüggedjünk, ha éppen  Itt és Most nincs időnk mindenre. Legyen szent öröm bennünk, hiszen amíg van mit látni, addig van van miért útra kelni. A Ladánybene27 is megénekelte már…

„Ha van még a világon,
Amit nem láttál, és nem hallottál.
Ha van még a világon,
Amit nem éreztél, s nem próbáltál.
Olyan, ami kicsit is érdekel.
Akkor élned kell, még élned kell.”

Éljünk hát, és induljunk útnak Itt és Most, mert utazni jó!